Ile płacicie za pozycjonowanie?

Jeśli zależy nam na tym, aby nasza firmowa strona znajdowała się wysoko w wynikach wyszukiwania, powinniśmy przygotować się na to, że proces związany z pozycjonowaniem co prawda jest efektywny, jednakże stosunkowo długotrwały. W konsekwencji będziemy musieli wykazać się ponadprzeciętną cierpliwością- czekanie jest tego warte. Pozycjonowanie stron internetowych- jak długo trwa? Jakie czynniki mogą wpływać na długość procesu pozycjonowania strony? Jak długo będziemy musieli czekać na efekty pozycjonowania? Jaki jest koszt pozycjonowania stron w Internecie? W celu uzyskania odpowiedzi na te pytania serdecznie zapraszamy do lektury poniższego artykułu, który z pewnością rozwieje wszelkie wątpliwości naszych czytelników.

Pozycjonowanie stron internetowych- jak długo trwa?

Dla wielu zastanawiająca może okazać się kwestia tego, jak długo może trwać pozycjonowanie stron internetowych. Kluczem do obserwacji efektów jest świadomość, że proces ten jest ciągły. Jego następstwa widoczne są w sposób sukcesywny. Ciągłość wynika przede wszystkim ze specyfiki algorytmu Google. Czas, jaki upłynie od pierwszego dziania na rzecz pozycjonowania do momentu, w którym pojawimy się wysoko w wynikach wyszukiwań zależy od tego, w jakim stanie wyjściowym jest strona. Pozycjonowanie to pewne działania, które mają na celu skuteczne zoptymalizowanie witryny. Wszystko robione jest w taki sposób, aby w ocenie algorytmów strona była warta pokazania w top 10. Dlatego też efektywne pozycjonowanie to działania, które są cykliczne. Muszą regularnie uwzględniać ewentualne zmiany w algorytmach Google. Dlaczego jest to tak ważna kwestia? Okazuje się, że to, co wczoraj było skuteczne podczas pozycjonowania, jutro może przyczynić się do tego, że strona będzie znacznie mniej widoczna. Niestety tak działa nieprzewidywalny algorytm Google, który jest głównym sprawcą zamieszania.

Jakie czynniki mogą wpływać na długość procesu pozycjonowania strony?

Proces pozycjonowania strony może trwać dłużej albo krócej, w zależności od kilku czynników. Pomimo wszystko warto zdawać sobie sprawę z tego, że jest to czasochłonny proces, który wymaga od nas ponadprzeciętnej cierpliwości. W tym przypadku oczekiwanie jest doskonałym rozwiązaniem- w końcu zdecydowana większość witryn chciałaby się znaleźć możliwie najwyżej w wynikach wyszukiwań. Jeśli mielibyśmy wskazać kilka czynników, które mają bezpośredni wpływ na długość procesu pozycjonowania stron w Internecie, wówczas moglibyśmy wskazać te następujące: wielkość strony, konkurencyjność, optymalizacja on-site, działania off-site, agencja SEO, branża, w której działa firma, historia domeny, jakość treści, ilość treści, współpraca klienta z daną agencją. Im bardziej korzystny będzie każdy z tych czynników, tym krócej będziemy czekać.

Jak długo będziemy musieli czekać na efekty pozycjonowania?

Z pewnością wiele osób ciekawi, ile zatem może wynosić czas, w którym widoczne będą efekty pozycjonowania w Warszawie. Warto w tym miejscu zdawać sobie sprawę z tego, że tego typu określenia mogą okazać się ściśle problematyczne. W praktyce możliwe jest określenie pewnego przybliżonego czasu oczekiwania. Czas ten jest ściśle powiązany z konkurencyjnością fraz. Co to oznacza? Im bardziej frazy są konkurencyjne, tym dłuższe będzie pozycjonowanie strony. Przykładowo jeśli mielibyśmy zwrócić uwagę na średnio konkurencyjne fraz, to pierwszych efektów możemy spodziewać się nawet po 3 miesiącach. Pamiętajmy, że jest to tylko możliwe w przypadku pozycjonowania na frazy o średniej konkurencyjności. Wzrost sprzedaży przewidywany jest średnio po okresie wynoszącym średnio 5-6 miesięcy. Należy jednak założyć, że domena jest lokalna, strona jest zoptymalizowana w sposób prawidłowy, konkurencja jest średnia, a liczba podstron- niewielka. W zależności od tego, w jakiej branży działamy, jaka jest jej specyfika i konkurencyjność, pozycjonowanie stron internetowych może przynieść efekty w postaci stabilnej pozycji w wyszukiwarce Google nawet po okresie roku czasu. W jaki sposób możemy rozpoznać, że wszystko idzie po naszej myśli? Wówczas zwiększa się ruch i konwersja, dlatego też kontynuowanie działań jest rozsądne. Jako ciekawostkę warto przytoczyć, że pozycjonowanie nie kończy się wtedy, gdy strona pojawi się na założonej pozycji. Dotychczasowa praca nadal będzie przynosić efekty, jednakże agencja SEO powinna wciąż obserwować, co się dzieje z witryną. Niekiedy konieczne jest bowiem przygotowanie strategii dalszego rozwoju.

Zobacz również:

 

Jaki jest koszt pozycjonowania stron w Internecie?

Pozycjonowanie stron internetowych wyróżnia się tym, że ma rozpięte ceny. Wynika to głównie z tego, że zakres działań jest bardzo różnorodny. Przykładowymi działaniami może być chociażby audyt strony, optymalizacja techniczna strona, analityka internetowa, link building, optymalizacja treści na stronę. Usługa ta opiera się o ustalone działania, które dostosowywane są indywidualnie do naszej strony. Trudno jest znaleźć usługi, których koszt jest niższy niż 1000 zł, natomiast górna granica niemalże nie istnieje.