Pozycjonowanie stron internetowych – ile trwa i czy się opłaca?

Pozycjonowanie stron to jedna z kluczowych czynności, które mogą zapewnić stały napływ nowych użytkowników odwiedzających daną stronę internetową. Rosnąca popularność tej formy reklamy przyczyniła się do tego, że narosło wokół niej wiele mitów, które niestety, mogą wprowadzić wielu niedoświadczonych przedsiębiorców w błąd. Poniżej kilka istotnych informacji, które powinny pomóc w zrozumieniu czym jest SEO, co wpływa na pozycjonowanie stron w Google. Dzięki znajomości tych podstawowych faktów współpraca z firmami zajmującymi się pozycjonowaniem powinna być o wiele prostsza.

Ile trwa pozycjonowanie strony?

Wielu osobom wydaje się, że pozycjonowanie stron to zadanie proste i łatwo jest uzyskać efekt w określonym czasie. Tak nie jest. Na szybkość wyników wpływ ma wiele różnych czynników, takich jak działania konkurencji, popularność danej branży, algorytm Google czy wielkość danej strony i czas jej indeksowania.

pozycjonowanie stron
Pozycjonowanie stron

Specjaliści mogą mniej więcej oszacować potrzebny czas, opierając się na swoim doświadczeniu, ale nigdy nie będzie to dokładna data. Niekiedy efekty można uzyskać od razu, w innym przypadku należy na nie długo czekać. Podejmując współpracę z daną firmą zajmującą się pozycjonowaniem, należy się z tym liczyć.

Czy można uzyskać stałą pozycję w wyszukiwarce?

Nie. Pozycjonowanie stron to proces, na który wpływa wiele czynników. To, że dana strona znalazła się w pierwszej dziesiątce nie oznacza, że tam już zostanie. Ze względu na to, że pojawiają się nowe firmy, które też chcą się przebić do pierwszej dziesiątki, a algorytm Google wciąż jest ulepszany, należy cały czas pracować nad utrzymaniem pozycji.

Pozycjonowanie nigdy się nie kończy, a branża SEO cały czas się rozwija i pojawiają się nowe narzędzia pomocne w promowaniu stron internetowych. Dlatego też warto podjąć współpracę z firmą, którą bierze pod uwagę wszelkie branżowe nowości. To zapewni najlepszy efekt.

Czy kampania AdWords wpływa na pozycjonowanie stron w Google?

Wykupienie płatnych reklam w wyszukiwarce nie ma wpływu na zwykłe wyniki wyszukiwania. Płatna kampania to usługa niezależna. Oczywiście, płatna reklama i pojawianie się w pierwszych wynikach wyszukiwania, może się przełożyć na większą ilość użytkowników, którzy będą później wracać do strony i generować większy ruch, który wpłynie na zwykłe, darmowe wyszukiwanie, ale jest to wpływ pośredni, tzw. efekt synergii działań marketingowych.

Czy optymalizacja strony jest ważna?

Tak. Dobrze zoptymalizowana strona internetowa wciąż pełni bardzo ważna funkcję przy pozycjonowaniu. Źle zoptymalizowana strona nie będzie atrakcyjna ani dla użytkowników, ani dla robotów sieciowych.

Czy dobrej jakości teksty do pozycjonowania stron są ważne?

Linki prowadzące do danej strony odgrywają istotną rolę w pozycjonowaniu, jednak warto zaznaczyć, że treści na stronie są równie ważne. Google jest wyszukiwarką tekstową, więc opiera się głównie na ocenie jakości tekstów. Teksty, których nie da się czytać i które składają się głównie z linków i fraz kluczowych, nie będę brane pod uwagę lub osiągną jedynie krótkotrwały efekt.

Należy pamiętać o tym, że treści powinny być zawsze pisane przede wszystkim dla ludzi, a dopiero potem dla algorytmu.

Czy jakoś tekstów jest ważniejsze niż ilość?

Google dba o to, aby użytkownicy otrzymywali jak najlepszej jakości wyniki. Tyczy się to nie tylko idealnego dopasowania, ale i wybrania treści wysokiej jakości, które dokładnie odpowiedzą na zadane pytanie. Co więcej, ważne jest również to, aby teksty były unikalne. Ta sama treść na dwóch stronach sprawi, że wyszukiwarka odrzuci jedną z nich. Dobrej jakości treści nasycone słowami kluczowymi sprawią, że wyszukiwarka o wiele lepiej oceni daną stronę.

Warto też zaznaczyć, że pozycjonując stronę, należy zachować umiar. Wrzucanie ogromnych ilości grafik, tekstów czy linków może sprawić, że informacje zaczną być traktowane jako SPAM i odrzucane. Lepiej pracować regularnie, ale w mniejszym natężeni niż szybko wrzucać duże ilości treści, ponieważ może to być odebrane przez algorytm jako nienaturalne. Czasem mniej znaczy więcej.

Czy agencje zajmujące się SEO znają algorytm Google?

Nie. Działanie algorytmu nie jest oficjalną informacją, którą może sprawdzić każdy użytkownik. Specjaliści SEO mogą jedynie analizować działanie wyszukiwarki i wyciągać wnioski, które pozwolą na tworzenie narzędzi do pozycjonowania. Nic więcej.

Pozycjonowanie stron jest trudne i wymaga ciągłego doskonalenia narzędzi marketingowych. Firma Google każdego roku wprowadza setki, a nawet tysiące zmian, które wpływają na wyszukiwanie (nie wspominając już o spersonalizowanych reklamach dla użytkowników).

Czy warto zlecić pozycjonowanie stron profesjonalnej agencji?

Tak. Specjaliści działający w branży wiedzą, na co należy zwrócić uwagę i jak poprawnie ocenić dane uzyskane z narzędzi do monitorowania ruchu w sieci. Specjaliści SEO mogą również doradzić w zakresie doboru najlepszych fraz kluczowych.

 

Dodaj komentarz