Skuteczny marketing na Instagramie, czyli wszystko, co warto wiedzieć na ten temat

Choć popularność mediów społecznościowych nieustannie rośnie, to Instagram wciąż wydaje się dość nieznanym narzędziem wśród przedsiębiorców. Marketing na Instagramie umożliwia dotarcie do bardzo szerokiego grona potencjalnych klientów, a prowadzenie profilu w tym serwisie wcale nie należy do specjalnie skomplikowanych działań. Mimo oczywistego fenomenu tego portalu wciąż znika on w cieniu Facebooka i całości działań w obrębie Google Ads. Oczywiście najlepiej jest, gdy firma jest obecna w każdym często odwiedzanym miejscu w sieci. Dotyczy to także Instagrama – jeśli profil w tym serwisie jest prowadzony w prawidłowy i ciekawy sposób, to znacząco zwiększa to efektywność działań marketingowych i zasięgów. Instagram jest o wiele mniej oficjalny od Facebooka. Można na nim pozwolić sobie na swobodę w kontakcie z klientami, co z kolei skutkuje budowaniem bardziej przyjaznego wizerunku danej marki.

 

ABC marketingu na Instagramie

 

Budowanie wizerunku firmy na Instagramie nie należy do trudnych, ale wymaga znajomości wielu zasad i umiejętności dostosowania się do nich. To właśnie one sprawiają, że wielu przedsiębiorców rezygnuje z tego sposobu docierania do nowych klientów. Aby odnieść sukces w tym serwisie, należy włożyć trochę wysiłku w tworzenie swojego profilu oraz wykazać się sporą dozą cierpliwości. Warto także korzystać z pełnej gamy dobrodziejstw oferowanych przez twórców aplikacji. Dzięki wdrożeniu w życie wszystkich powyższych rad, zebranie wokół siebie dużej liczby aktywnych followersów przestanie stanowić zbyt wielkie wyzwanie. Pozostaje jednak pytanie o to, od czego właściwie zacząć?

 

Marketing na Instagramie to przede wszystkim dodawanie zdjęć i opisywanie ich przy pomocy tzw. hasztagów. Aplikacja została stworzona po to, aby jej użytkownicy mogli publikować za jej pośrednictwem fotografie wykonane telefonem. Szybko jednak pojawiły się programy umożliwiające wstawianie także zdjęć lepszej jakości, które postały dzięki użyciu wysokiej jakości sprzętu fotograficznego. Początkujący użytkownicy Instagrama muszą wybrać, która forma jest dla nich lepsza i pozwoli na zbudowanie ciekawszego wizerunku marki. Najważniejsze jest, aby pamiętać, że Instagram nie jest odpowiednim narzędziem do tworzenia bezpośrednich reklam. Powinny być one nieco bardziej subtelne, zachęcać użytkowników do skorzystania z określonych usług, a nie narzucać im taką konieczność.

 

Przygodę z Instagramem najlepiej i najbezpieczniej rozpocząć od tworzenia interesujących relacji z życia firmy. Mogą to być zarówno zdjęcia przedstawiające sprzedawane produkty i usługi, jak i pracowników podczas codziennych obowiązków. Warto zrezygnować z „wyreżyserowanych” scenek na rzecz autentyczności. Dzięki temu zwiększamy swoje szanse na to, że użytkownicy zechcą śledzić nasz profil, ponieważ prezentowane na nim treści np. różnią się od tego, co pokazuje konkurencja. Warto pamiętać, że skuteczny marketing na Instagramie wcale nie jest zależny od posiadania zaawansowanego sprzętu fotograficznego. Mając dobry pomysł na prowadzenie konta w tym serwisie oraz rozwinięty zmysł odpowiedzialny za poczucie estetyki, zazwyczaj wystarczy telefon.

 

Instargram Stories a scenki z firmowego życia

 

Wstawianie zdjęć to kluczowy element prowadzenia profilu na Instagramie. Warto jednak pamiętać, że fotografie wywołują statyczne emocje, a filmy nieco bardziej angażują użytkowników  w życie firmy. Warto zatem korzystać z narzędzia, jakim jest Instagram Stories. Daje ono niemal niczym nieograniczone możliwości, jeśli chodzi o prezentowanie przedsiębiorstwa w Internecie. Taki rodzaj marketingu na Instagramie pozwala na pokazanie użytkownikom aplikacji to, jak forma działa „od kuchni”. Ludzie chętnie oglądają scenki z korporacyjnego życia i poznają tajniki pakowania ich przesyłek. Choć pozornie może wydawać się, że w podobnych zdarzeniach nie ma  niczego szczególnie interesującego, to w praktyce okazuje się, że cieszą się one niezwykłą popularnością, a co najważniejsze – zwiększają zasięgi profilu na Instagramie i generują większą liczbę potencjalnych klientów.

Warto jednak pamiętać, że Instagram Stories to nie miejsce na zaplanowane działania. Im bardziej naturalne treści są tam dodawane, tym chętniej będą one oglądane i udostępniane dalej. Trzeba także wiedzieć, że każda branża rządzi się własnymi prawami. Nie należy zatem powielać działań podejmowanych na Instagramie salonu piękności, jeśli zajmujemy się mechaniką samochodową. Marketing na Instagramie okaże się skuteczny tylko wtedy, gdy każde z podejmowanych działań będzie gruntownie przemyślane. Zasada tak naprawdę jest jedna, a mianowicie – zrobić absolutnie wszystko, aby wzbudzić sympatię odbiorów. To kluczowy aspekt dla budowania wizerunku marki i docierania do kolejnych użytkowników. Pamiętajmy, że media społecznościowe pozwalają na zdobycie nie tylko lokalnych klientów, ale także tych pochodzących z zagranicy. Dzięki temu w prosty sposób można wkroczyć ze swoimi produktami lub usługami na rynek międzynarodowy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *