Jak poprawnie się przygotować do przeprowadzki firm?

Jak poprawnie się przygotować do przeprowadzki firm? W momencie gdy zakładamy własną firmę, to wybieramy dla niej odpowiednią siedzibę. Może się jednak okazać z biegiem czasu, że jest ona za mała czy też już nie odpowiada wymogom pracowników oraz klientów. W związku z tym może się okazać, że pora rozejrzeć się za nowym miejscem. Jednak problematyczna oraz przeciągająca się przeprowadzka jest koszmarek każdego z menadżerów. Jak zatem uniknąć problemów przy przeprowadzce firmy? O czym musimy wiedzieć oraz jak do niej się przygotować, aby wszystko odbyło się płynnie jak i także bez nerwów?

Czy zmianę siedziby musimy gdzieś zgłaszać?

Zakładając własną działalność gospodarczą każdy z przedsiębiorców wypełnia wniosek stosownym, w którym się podaje miejsce prowadzenia firmy. Jeśli te dane ulegają zmianie, to przedsiębiorca zobowiązany jest do wskazania nowej siedziby. Przedsiębiorca ma na to dokładnie 7 dni od zmiany adresu. Nie jest to zatem zbyt długi okres. Musimy sprawdzić czy po zmianie miejsca prowadzenia działalności nie ulegną zmianom orany jak na przykład Urząd Skarbowy. Z kolei adres korespondencji zgłosić należy u dostawców na przykład u operatora komórkowej sieci. Elementem bardzo ważnym jest zmiana danych adresowych na stronie internetowej swojej firmy. Co ciekawe przedsiębiorcy bardzo często o tym zapominają. Jest to naprawdę spory błąd. Niestety błąd ten może się skończyć utratą klientów. Dotychczasowi klienci czy też nowi klienci chcący skorzystać z usług naszej firmy mogą się udać pod stary adres i „całują klamkę”. Na pewno praktyką dobrą jest wsparcie zmiany adresu informacją dodatkową na naszych kanałach social media czy też w niektórych przypadkach także za pomocą reklamy w wyszukiwarce. Oczywiście wszystko zależy od samego profilu działalności naszej firmy.

Jak przygotować się do przeprowadzki firmy?

Przeprowadzki firm  to ogromne wyzwanie. Przeprowadzki firm źle zaplanowane czy też źle przygotowane może być naprawdę źródłem wielu dużych problemów. Nie tylko chodzi o uszkodzenia potencjalne mienia, ale także problemy z niezdolnością firmy do pracy przedłużającą się czy też zagubieniem ważnych dokumentów. W jaki sposób zatem się do niej przygotować? Na pewno postawą przeprowadzi udanej jest planowanie. Rozpisać należy sobie wszystkie dokumenty, meble oraz przedmioty, które przewiezione zostaną do naszej nowej lokalizacji. Jest to dobry moment na zrobienia porządków. Najczęściej wiele rzeczy nie ma co przewozić do nowego biura, ponieważ nadają się już do wyrzucenia. Inwentaryzacja mienia razem z informacją o miejscu pierwotnym jest to spore ułatwienie zarówno dla wszystkich pracowników biura oraz także przeprowadzkowej firmy. Posegregowanie kartonów oraz odpowiednie oznaczenie to następny krok. Ważne przedmioty oraz ważne dokumenty najlepiej mieć zawsze na wierzchu oraz podpisane w sposób wyraźny tak, aby możliwie jak najszybciej wrócić do pracy.

Przeprowadzki firm wiążą się także z ryzykiem uszkodzenia naszego mienia. W związku z tym wszelkie przedmioty zaczynając na meblach, a kończąc na dokumentach, odpowiednio należy zabezpieczyć. Okazuje się, że każda firma przeprowadzkowa profesjonalna dysponować powinna materiałami zarówno do pakowania jak i także zabezpieczania powierzanych przedmiotów na sam czas przeprowadzki. Na uwagę szczególną na pewno zasługują pojemniki pakowne plastikowe, do których włożyć można przedmioty bardziej wartościowe oraz także samoprzylepne etykiety, które pozwalają nam na odpowiednie posegregowanie oraz także oznaczenie przedmiotów przewożonych. W dużych przeprowadzkowych firmach liczyć także można na wsparcie doradcy osobistego, który doradzi w każdej chwili oraz także odpowie na pytania klienta.

Jak poprawnie się przygotować do przeprowadzki firm?
Jak poprawnie się przygotować do przeprowadzki firm?

Na to co przeprowadzkowa firma jak oferuje w ramach usług dodatkowych zwrócić warto uwagę szczególną. Firma tego rodzaju doświadczona przede wszystkim powinna dysponować flotą odpowiednią, a także oferować nam montaż jak i także demontaż biurowych mebli. Warto również sprawdzić, czy dana firma oferuje samo przenoszenie przedmiotów o gabarytach niestandardowych lub też większej wadze. Szczególnie jest to istotne w przypadku, gdy zachodzi jakaś konieczność przenoszenia na przykład mebli, które były robione pod wymiar czy też sejfów.

Przed podjęciem decyzji ostatecznej również warto sprawdzić referencje od klientów poprzednich przeprowadzkowej firmy. Jest to naprawdę bardzo dobry wyznacznik samej jakości oferowanych usług. Czasami niestety możemy się natknąć na firmę przeprowadzkową, która nie jest do końca profesjonalna. Taką firmę na pewno poznamy w sieci. A po czym dokładnie? Chociażby po dużej ilości negatywnych opinii. W związku z tym wybieramy wyłącznie firmy z opiniami pozytywnymi. Oczywiście najlepiej trafić do danej firmy z polecenia, ale wcale nie jest to takie proste jakby mogło się nam wydawać. Musimy to mieć na uwadze. Odpowiednia analiza jest konieczna. Jest to zbyt duże przedsięwzięcie, aby korzystać z pomocy byle jakiej firmy. W końcu niezbyt często zmieniamy siedzibę naszej firmy.